joi, 12 februarie 2009

Cronica lui Dragos!

"S-a strigat din nou “Folk, frate!” în Cetatea de Fier cu surle şi trâmbiţe. Seara trecută a gravitat în jurul recitalului Mariei Gheorghiu. După o scurtă introducere făcută de Mysha şi Johnnie a început „furtuna”.
Frumoasă furtună de voci şi chitare, cântece triste, cântece vesele, public vibrând la unison odată cu fiecare vers, ropote de aplauze... Şi ne-am lăsat mângâiaţi cu o „Floare de vârtej”, am facut un „Descântec de dragoste” şi ne-am oprit pentru o clipă în „Halta nebunilor fericiţi”. Apoi „Strigăt”, „Maria de Mangop” şi „Uşa ce-o încui”. Cateva coveruri, printre care „Dust in the wind” (Kansas), „Morning has broken” (Cat Stevens) şi câteva cântece ale Lorenei McKennit au pregătit finalul care ne-a demonstrat că niciun cantec al Mariei nu este „fără rost”.
Mare păcat că unii au uitat pe parcursul concertului de ce au platit bilet la intrare şi au început să-şi povestească nimicurile de zi-cu-zi. Sau poate nu erau nimicuri, dar cu siguranţă, nici nu era momentul să şi le spună. Să pun asta pe seama „apei de foc”?...
Revenind, privită per ansamblu, a fost încă o cantare reuşită marca Folk Frate! cu Maria Gheorghiu în rolul principal. Două ore de sentimente frumoase, de amintiri, de vise, de îmbrăţişări şi săruturi (asta se făcea in public... hi hi hi, v-am văzut!) pe muzica Mariei."

Dragos Boeru

12 comentarii:

Anonim spunea...

Da...asta a fost inceputul serii...sa reamintim de ce sa intamplat dupa recitalul Mariei Gheorghiu(super voce...)...
Ne-a incantat cel ce a scris aceasta cronica....asa cum doar el stie....au urmat "frumosii nebuni" Mysha, Cristina si Tivodar....(daca ati canta mai mult impreuna ...ar fi si mai bine)
Un prieten din Cluj(nu i-am retinut numele...spre rusinea mea), a urmat si acesta fiind ajutat pe alocuri de Tivodar (in mare forta aseara si pe post de regizor artistic in timpul liber)Mysha...Cristina...si de dragul nostru Jonnie...
de aici am cam pierdut firul dar...sa incerc ( daca cronologia nu-i chiar asta....scuze)Au cantat dupa aceea cei ce au inceput (jonnie si Mysha)
Jonnie a avut un moment artistic desavarsit....a "cantat" la chitara (bravo Mysha) si mi-a macelarit, ucis , distrus....cum vrea el una din melodiile mele de suflet "Ana"( pe care tare as vrea sa o aud cantata si in varianta ei ORIGINALA!!! la Folk Frate)
Si cred ca a urmat vocea calda a Ioanei...de aici...predau stafeta....

P.S. si Andrei Vacaru (Za'Duff) si-a facut simtita prezenta aseara (la mai des)
In cazul in care am uitat pe cineva...mii de scuze.....si da am uitat ...l-am uitat pe Fram si pe Body(cu muzicuta si mai ales cu pieptenele fermecat)

Anna

Anonim spunea...

Chiar a fost o seara magica aseara...poate a fost "vina" Mariei Gheorghiu...poate a fost "vina" faptului ca trecuse ceva timp de cand am poposit ultima oara prin Orasul de Fier miercurea (vizitele intamplatoare nu se pun:P)...sau poate revederea unor oameni dragi de care imi era tare dor si cu care mi-a facut o enorma placere sa mai stau la un pahar de vorba...cert e ca, aseara, mi-am readus aminte cum e sa te simti biiine! am ras...am cantat...si m-am bucurat cu tot sufletul la fiecare acord...(chiar si atunci cand s-a dezacordat chitara, sau i s-a terminat bateria, sau era data prea tare..:) ) din pacate a trebuit sa plec destul de devreme, desi noaptea era departe de a se termina....dar nu am plecat inainte de a trage o concluzie esentiala: "poa' sa vina primavara", noi tot ne iubim "atat de...atat de...atat de-asa si-asa..." :D

Orhan spunea...

Salutare,

eu unu nu aveam de gand sa vin...
am examen maine la prima ora, nu aveam bani, nu ma bazam pe putearea mea de sta numai 2 ore si sa plec... pentru ca, sa fim seriosi, nu pleci in 2 ore de la FolkFrate... casti gura acolo, si te uiti la ceas la 3-4am abia, dupa care iti iei o cafea sau un suc si mai stai...

Cu toate acestea pe la 11:45 deja ma urcam pe pereti de atata studiu, asa ca... Am aterizat in Iron City, cu bani de 2 beri si o sete nebuna de cantec, poezie, suflet...

Obisnuitul tur de dat mana cu toata lumea :) Ceea ce e destul de placut ... te simti ca acasa.
O fi doar sindromul meu de orasel de provincie[care fie intre noi... e foarte bine reprezentat la FolkFrate... nu poti sa arunci o privire pe-acolo fara sa vezi 3-4 fete tulcene...]

Nu am prins deloc recitalul Mariei Gheorghiu si-mi pare rau... Ma bucur sa citesc c-a fost frumos. Am sesizat aplauzele totusi la plecarea artistei in cauza... si n-or fi fost pe degeaba.
Mi-a parut si bine intr-un fel ["nu grabiti ocara..."] ca n-am prins concertul ca-ci ramaneam doar cu resurse pentru satisfacerea setii de muzica si suflet.. si mai putin bere :P

Ceea ce am prins totusi, a fost cantarea domnului Dragos Boeru, in obisnuita forma, si cu un plus de la mine pentru Tudor Gheorghe :)
Pe Mysha l-am gasit initial la mixer, foarte obosit dupa propia-i declaratie... si cu toate acestea... scena aceea pare sa dea energie poporului, muzica si sufletul de acolo de fapt... ca in juma de ora Mysha era cel care face galagie ca nu se aplauda, care se zbenguia cu chitara in mana si microfonu-n fata ;)
Teddy a fost un adevarat back-ing vocal aseara ;) Foarte frumos, foarte frumos.

Cristina si Stefan ... Oamenii care tind si pot sa dea un ritm raggae la orice melodie aparent :P
Nu mi-o luati in nume rau, nici nu este... Mie-mi place. si n-oi fi singurul.

Pe domnul Andrei Vacaru nu-l mai auzisem si am ramas impresionat placut.

Despre oaspetele de la Cluj, Ionut ? imi scapa celelalt nume acuma.. No, bine a venit! O cantat... bine. Nu laud pe nimeni gratuit.

Ehe... si cat am scris deja... dar sa vedem.. ce mai am de zis ?

Asa.. revenind la plecarea mea de acasa ca sa ma umplu de muzica, poezie si suflet...
Ei bine, a mers... :) Mai putin poezie dar asta nu e vina nimanui.
Poate o sa va mai zic si eu poezii data viitoare sau cu prima ocazie, dar sa-mi aduc aminte sa vorbesc cu Johnnie si Mysha...
si sa mai invat vreo poezie noua ca v-am tot zis de Ahmet, Fatme si Biulbiul, daca-si aduce cineva aminte...

Sunt un om care a plecat de acasa sa gaseasca relaxare si un zambet cu care sa faca fata sesiunii si exact asta a gasit.

Si pentru asta va multumesc tuturor celor care au fost pe scena, in bar si in spatele barului.

Ne vedem miercurea viitoare! :)
(:|

Anonim spunea...

Invitatul nostru de la Cluj se numeste Ionut Mangu. Bravo copii , vedeti ca se poate sa scrieti mai mult! Asteptam si alte comentarii!

Orhan spunea...

Stiam eu ca-i Ionut :)

valentin spunea...

daca Luchian inseamna arta, daca , daca Eminescu inseamna poezie,daca Eliade inseamna proza, atunci miercuri inseamna muzica buna armonie intr-un cuvant folk frate! recomand tuturor celor care gusta muzica buna sa treaca miercurea prin iron city(atentie creeaza dependenta!)garantez cu 100 de procente.va astept!

Ionut Mangu spunea...

Salutare toturor!

Ce pot spune legat de aceasta seara este ca m-am simtit foarte bine la voi in casa. Foarte multa caldura in orasul asta de fier :) si pt asta nu pot decat sa-i felicit inca o data pe toti cei care se implica in realizarea acestei seri, dar si pe cei care sustin de pe scaune, lazi sau din picioare pe cei care canta.

Cu drag, un om care a cantat pt voi,
Ionut Mangu

Anonim spunea...

"Ideea era ca oamenii astia mi-au facut o invitatie foarte greu de refuzat si anume sa cant in Iron City in seara de folk, adica miercurea, cand am auzit ca se aduna cu mic cu mare iubitorii muzicii folk. Va fi in aceeasi seara 11.02.2009, cand va concerta Maria Gheorghiu, o alta tanara foarte talentata".

Aceasta fraza memorabila o scrie dl. Ionut Mangu pe blogul sau.
Cam rusinica, domnul meu sa o numesti pe Maria Gheorghiu 'o alta tanara talentata', dar...parerile nu se discuta.

Anonim spunea...

Acum, asta e. A dat-o... Nu ca as vrea sa-i iau apararea lui Ionut, pe care dealtfel nici nu am apucat sa-l cunosc, dar postul de pe blogul sau, despre care vorbeste "Anonim" este scris pe 10 feb (adica acum fix o saptamana, asadar inaintea cantarii din Iron). Poate ca Ionut chiar nu o vazuse inainte de treaba asta pe Maria Gheorghiu... Si pana la urma cu ce a gresit? Nu e tanara? Nu e talentata? Chiar si inegalabilul, inconfundanilul si incomensurabilul Johnnie a "comis-o" miercurea trecuta, cand a zis "Ii multumim domnisoarei Maria Gheorghiu!" Si ce? S-a suparat cineva? Nu... pentru ca greseli de genul asta sunt inevitabile, atunci cand spui sau scrii ceva...
Asa ca hai sa nu mai vanam greseli, sau daca o facem, hai sa ne asumam atat aceasta vanatoare, cat si roadele ei... asta asa, apropos de "o semnam si o dam anonima".

Ionut Mangu spunea...

Ok! Am sa raspund totusi acestui post, desi imi zisesem ca nu trebuie sa dau socoteala nimanui.
@Dragos: Eu am apucat sa te ascult un pic si-mi pare rau ca nu am apucat sa ne si cunoastem. Cat despre cantarea Mariei Gheorghiu pot sa spun ca am mai avut onoarea si placerea sa o ascult in diverse ocazii, asa ca stiam foarte bine cine este.
@Anonim: Vreau sa te intreb cu ce am gresit in descrierea facuta de mine? Poate ca nu am ridicat o oda intreaga in cinstea ei, poate asta te-a suparat. Ei, iti spun ca eram in mare graba si am scris repede ceva care am crezut eu in acel moment ca e frumos spus despre ea, invitand lumea sa vina la ea la concert. Eu iti recomand sa nu te pripesti in afirmatii inutile si sa incerci sa vezi dincolo de cateva cuvinte. O sa vezi ca lumea nu e impotriva ta si nici tu nu are rost sa te rafuiesti cu toata lumea ;) Iti doresc zile fumoase si nopti linistite.
PS: Nu uita! Folk frate :)
Cu respect,
Ionut Mangu

Anonim spunea...

HEY HEY HEY
POEZIE MUZICA SI SUFLET

mai ales SUFLET.
Maria Gheorghiu, alaturi de Zoia Alecu, Tatiana Stepa, Narcisa Suciu sunt "alte tinere talente". Folk-ul n-a fost mai tanar decat acum. Poate doar in perioada in care era interzis. Vreti sa facem un sondaj cu media de varsta a publicului de la folk frate? sau a interpretilor?

Toate bune


MYSHA

Anonim spunea...

Hmmm iar se nasc dispute :) asa se scriu mai multe comment-uri se pare.
Pentru PMS nu esti niciodata destul de batran sau de tanar. Exprimarea nu a fost una dintre cele mai fericite,parerea mea,dar totul e bine cand se termina cu bine, nu-i bai, limba romana are multe intelesuri.
E bine totusi ca lumea apreciaza astfel de tinere talente, unele mai cunoscute, altele mai putin.
Ne vedem miercuri!